Audi RS3 – małe i szybkie
Audi od dekad udowadnia, że małe auto w gamie nie oznacza, że jest to wolne auto. Oznacza tylko, że większe modele będą szybsze, co posiadaczy RS3 nie powinno wprawić w żadne kompleksy – nowa, topowa odsłona A3 nie daje powodów do narzekań. Jest to także jedno z ostatnich aut z rzędowym silnikiem o pięciu cylindrach. Kontynuacja wspaniałej tradycji Audi (jeszcze w latach 80 sięgającego po dobrodziejstwa rzędowych silników R5) każde być spokojnym o charakter kompaktowego RS3 – jest szybko!
Przewaga dzięki technice
Patrząc na Audi RS3 nie sposób oprzeć się przeświadczeniu, że kluczowym czynnikiem jest tu zaawansowanie technologiczne. Siedmiostopniowa przekładnia automatyczna DSG jest bezbłędna, a wszystkie tryby jazdy i systemy wspomagające podkreślają, że sportowe A3 nie bierze jeńców. Wszyscy redaktorzy motoryzacyjni zgodnie podkreślają, że jeszcze nigdy kompaktowe Audi nie było tak zwinne i pewne w prowadzeniu. Niewątpliwą przyczyną jest zastosowanie słynnego napędu Quattro, choć Audi RS3 to przede wszystkim idealnie dopełniająca się całość – począwszy od zawieszenia, przez silnik i skrzynie biegów, na układzie kierowniczym skończywszy. Wszystko jest na swoim miejscu i sprawdza się w swojej roli doskonale. Harmonia Audi z łatwością napędza sprzedaż zarówno sportowych, jak i bazowych A3. To doskonałe ,,halo car”. Dobrze wyglądające na zdjęciach czy w salonie, którego zadaniem jest zachęcić do kupna swoich braci z nieco przystępniejszą ceną katalogową.