Silnik z Ferrari w Alfie Romeo
Mało która premiera w 2015 roku wzbudziła tak ogromne zainteresowanie, jak Alfa Romeo Giulia. Ciekawa paleta jednostek napędowych – silniki 2.0 Turbo, 2.2 Turbodiesel (MultiJet) oraz wisienka na torcie – 2.9 V6 Bi-Turbo. Pochodzi on z V8 produkcji Ferrari. Bardzo rzadko zdarza się, by silnik w pozornie zwyczajnym sedanie miał tak szlachetny rodowód.
Alfa Romeo Giulia urzeka swoim stylem
Alfa Romeo Giulia jest nie do pomylenia z żadnym innym autem. Być może jest jednak jeden wyjątek – mowa o Alfie Romeo Stelvio, SUV-ie, który dzieli z Giulią mnóstwo stylistycznych smaczków i rozwiązań. Wnętrze Giulii jest nowoczesne, choć znajdą się osoby, które skrytykują jego ,,zwyczajność”. Kokpit poprzednika, Alfy Romeo 159, był dalece bardziej włoski, bezkompromisowy i charakterystyczny. Z zewnątrz można z łatwością zauważyć, że pożegnano charakterystyczne, okrągłe klosze reflektorów. Giulia pod względem dawania radości z jazdy nie ma sobie równych. Wchodzenie w zakręty, przyspieszanie, wrażenia z jazdy – Giulia jest w tych aspektach wprost świetna. Nawet bazowy silnik 2.0 o mocy 200 koni mechanicznych w zupełności spełni wymagania 99% kierowców. Także diesle o mocy 150 – 210 są więcej niż satysfakcjonujące w codziennej eksploatacji. Dobrze wróży to wynikom sprzedaży.